VietnamHoteliers.Forum
Một con chim én không thể làm nên mùa xuân, mời các bạn chung tay đóng góp bài viết về Qui trình nghiệp vụ hoặc Bài viết chuyên môn, nhằm làm phong phú thêm kho tài liệu chuyên môn quản lý khách sạn. Xin đừng thụ động, đừng đứng ngoài lề, ai biết chuyên môn nào thì tham gia chuyên môn đó, có kinh nghiệm lĩnh vực nào thì tham gia lĩnh vực đó, không chuyên môn, không kinh nghiệm thì cùng online để ủng hộ Vietnam Hoteliers
Henry Minh


 
Trang ChínhTìm kiếmĐăng kýĐăng Nhập

Gửi bài mới   Trả lời chủ đề này
Share | 
 

 Accounts Receivable

Xem chủ đề cũ hơn Xem chủ đề mới hơn Go down 
Tác giảThông điệp
Admin
Admin
Admin
avatar

Tổng số bài gửi : 1165
Điểm Tổng Hợp : 6160
Điểm bài viết hay : 13
Join date : 13/05/2010

Bài gửiTiêu đề: Accounts Receivable   21st December 2010, 10:03 pm

HOTEL JOB DESCRIPTION
TITLE: Accounts Receivable
DEPARTMENT: Finance
REPORTING LINE: Financial Controller


SCOPE:
To process all accounts in an effective and timely manner in accordance with hotel policy.

RESPONSIBILITIES:

Monitor the special billing arrangements for groups and conventions as
required to ensure that postings are in line with customer requirements.
• Post, edit, balance and update accounts receivable ledger.
• Raise monthly rebates for all clearing accounts.
• Liaise with reservations, sales and banquet departments regarding all disputed accounts.
• Balancing daily transfers to City Ledger, posting editing and updating to accounts receivable system.
• Reconcile all credit card charges to payments received.
• Preparing and distributing invoices for all check out with balance accounts.
• Posting all cheque payments received daily.
• Preparing and distributing invoices of employee City Ledger accounts monthly.
• Process account queries and respond to customer queries as required.
• Reconciliation of accounts when necessary.
• Attend meeting as required.
• Ensure compliance with legislated heath and safety requirements within the workplace.
• Comply with all Corporate and Hotel Standards and Procedures.
• Promote by example the principles of “The Power of Service”.
• Actively promote a work environment which cares for guests and associates alike.

It
is not the intent of this job description to cover all aspects of the
position but to highlight the most important areas of responsibility.

KEY COMPETENCIES

Organisational & time management skills
Keyboard/Computer skills
Analytical and numerical skills
Professionalism
Communication skills (written/verbal)
Initiative
Guest focus
Excellent telephone manner
Về Đầu Trang Go down
http://vietnamhoteliers.tk/ henryminhtruong@yahoo.com henryminh
 
Accounts Receivable
Xem chủ đề cũ hơn Xem chủ đề mới hơn Về Đầu Trang 
Trang 1 trong tổng số 1 trang

Permissions in this forum:Bạn được quyền trả lời bài viết
VietnamHoteliers.Forum :: Job Description :: Job Description Finance-
Gửi bài mới   Trả lời chủ đề nàyChuyển đến